VŠECHNY NOVINKY Z MATEŘSKÝCH ŠKOL A JEJICH TŘÍD
Pro zobrazení novinek, aktualit a reportů konkrétní třídy zvolte třídu ze seznamu
Blíží se podzim a s ním ubývá i slunečních dní a podzimní sluníčko už nás tolik nehřeje. Prohlédli jsme si ho na obrázku, přečetli si o něm krátkou pohádku a prstovými barvami jsme se pokusili sluníčko namalovat. Jak se nám to povedlo.....?
Abychom měli naši třídu hezkou, vytvořili jsme sluníčka ze čtvrtky a barevných proužků papíru. Stříhání nám zatím moc nešlo, ale lepení paprsků jsme zvládli všichni hravě.
První dny ve školce jsme se společně seznamovali, hráli si a sestavovali sluníčka z pet víček. Moc nás to bavilo.
Tak nám začala školka a jsme již v nové třídě Korálky. Zkoušíme si nové hračky a hry a navazujeme nová přátelství a prohlubujeme ta stávající. Spolu je nám prima.
V naší třídě Korálků jsme všichni kamarádi. Jak se vlastně pozná kamarád? A jsem já dobrý kamarád? Povídali jsme si o tomto tématu, o třídních pravidlech a také proč je důležité pravidla dodržovat. Kamarád Honzík je kluk z knížky ,, Děti v dopravním provozu". V této knize s písničkami ( jednu jsme se naučili) Honzík učí svého počítačového kamaráda Nikiho pravidlům správného chování. My je již dobře známe a tak jsme si je vyzkoušeli i prakticky. Víme, že pravidla nám pomáhají a chrání. A nejdůležitější je, že jsme se poznali s novými kamarády, že si spolu pomáháme a radíme, a sami umíme být dobrými kamarády a že je nám spolu dobře.
To vám byl prima týden. Na co všechno máme ruce? Toho je vskutku spousta. Společně jsme přišli na to, že ruce jsou třeba na hlazení, na hraní, na kreslení, na držení se s kamarády, ……..na obtiskování. Všechny děti přidaly doslova ruce k dílu a na nástěnce máme z obtisků srdíčko a kostičku.
Během září využíváme slunečních dní a chodíme na zahradu školy. Prostorné pískoviště a spousta nejrůznějších hraček na písek nabízí dětem prostor k tvoření. Z fotek sami můžete posoudit, jak jsou vaše děti šikovné.
Cílem našeho projektu bylo, aby děti měly radost z tvoření na písku, procvičovaly si jemnou i hrubou motoriku při manipulaci s hračkami na písek.
Více fotek naleznete v naší fotogalerii.
Další činnosti a hry k podpoře sounáležitosti dětí s kolektivem v rámci projektových dní třídy Pastelek. Protože ve dvou se to lépe táhne a je i větší zábava:).
Učíme se pojmenovat a popsat své emoce a nálady ve školce. Pochopit nejprve sebe a pak i ostatní děti ze třídy. K vyjádření toho co chceme, nebo nechceme nám slouží nejen emotikony, ale i hry a činnosti k poznávání se navzájem.
V prvních týdnech ve školce se seznamuje s prostředím, dospěláky ve školce a především ostatními dětmi. K navázání kamarádských vztahů mezi dětmi jsme využili mnoho prosociálních, taktilních, pohybových her.