MŠ PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ

 

CO CHCEME:

  • přispět ke zdravému životnímu stylu dítěte

  • dosáhnout harmonického rozvoje pohybových dovedností dětí

  • dodržovat správnou životosprávu

  • vytvořit co nejpodnětnější prostředí

  • klást důraz na individualitu dítěte, jeho prožívání, možnosti a potřeby, sebedůvěru, sebejistotu

 

ZÁSADY PODPORY ZDRAVÍ:

  1. UČITELKA PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ

  • oživovat komunikační dovednosti vzájemnou interakcí

  • vzájemná hospitace pedagogických pracovníků

  • uvědomovat si, že učitelka ovlivňuje okolí nejen vzděláváním, ale svou osobností celkově

  • přizpůsobovat výchovně vzdělávací proces aktuální situaci, netrvat za každou cenu na dosažení vytyčeného cíle

  1. VĚKOVĚ SMÍŠENÉ SKUPINY

  • snažit se o integraci ve všech třídách – tím docílit zlepšení životních podmínek dětí i učitelek

  • dovybavovat třídy hračkami a didaktickými pomůckami pro všechny skupiny dětí

  1. RYTMICKÝ ŘÁD ŽIVOTA A DNE

  • stanovit smysluplná a dětem srozumitelná pravidla

  • každodenní ranní vítání s dětmi

  • dbát na klidné a plynulé přechody do tříd

  • dodržovat dostatečnou délku pobytu dětí venku

  1. TĚLESNÁ POHODA A VOLNÝ POHYB

  • vést rodiče k úměrnému oblékání dětí

  • dbát na bezpečnost dětí

  1. ZDRAVÁ VÝŽIVA

  • udržovat zvýšený příjem čerstvého ovoce a zeleniny a nabízet širokou nabídku nápojů

  • děti samy volí množství jídla

  1. SPONTÁNNÍ HRA

  • volný přístup k hračkám (musí být v jejich dosahu a dohledu)

  • dát dostatek času na dokončení hry, k pokračování ve hře, dbát na uchování výtvorů ze hry, neuklízet bez souhlasu dětí

  • nevstupovat dítěti do hry, s dostatečným předstihem upozornit dítě, že bude potřeba hru ukončit, nebo přerušit

  1. PODNĚTNÉ VĚCNÉ PROSTŘEDÍ

  • obohatit instrumentář o Orffovy rytmické a melodické nástroje

  • průběžně zútulňovat prostředí třídy

  • hlídat přetápění místnosti

  • nepřijímat zjevně nemocné děti

  1. BEZPEČNÉ SOCIÁLNÍ PROSTŘEDÍ

  • nekompromisně přistupovat k případným projevům nevyzrálého chování mezi dospělými

  • neslibujeme odměnu za správné chování

  • vyvarujeme se všeobecných pochval a snažíme se užívat formativního hodnocení

  1. PARTICIPATIVNÍ A TÝMOVÉ ŘEŠENÍ

  • zaměřit se na dodržování zásad vyzrálé komunikace a upozorňovat na případné nedostatky v této oblasti

  • podporovat zaměstnance ve všech aktivitách spojených s rozvojem školy

  • vedení školy bude hledat a prosazovat nová řešení nastolených problémů

  1. PARTNERSKÉ VZTAHY S RODIČI

  • třídní schůzky v jednotlivých třídách

  • nabízet rodičům zapůjčení odborné literatury a kontakty na odborníky

  • využívat vstřícných nabídek rodičů na pomoc

  • písemně oceňovat pomoc rodičů v šatnách

  1. SPOLUPRÁCE MŠ A ZŠ

  • seznamovat se s programy ZŠ v okolí

  • zúčastnit se akcí dětí ze ZŠ

  • poskytnout ZŠ informace o naší MŠ

  1. ZAČLENĚNÍ DO ŽIVOTA OBCE

  • prezentovat naší MŠ akcemi v obci, budovat nové tradice