CO CHCEME:
-
přispět ke zdravému životnímu stylu dítěte
-
dosáhnout harmonického rozvoje pohybových dovedností dětí
-
dodržovat správnou životosprávu
-
vytvořit co nejpodnětnější prostředí
-
klást důraz na individualitu dítěte, jeho prožívání, možnosti a potřeby, sebedůvěru, sebejistotu
ZÁSADY PODPORY ZDRAVÍ:
-
UČITELKA PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ
-
oživovat komunikační dovednosti vzájemnou interakcí
-
vzájemná hospitace pedagogických pracovníků
-
uvědomovat si, že učitelka ovlivňuje okolí nejen vzděláváním, ale svou osobností celkově
-
přizpůsobovat výchovně vzdělávací proces aktuální situaci, netrvat za každou cenu na dosažení vytyčeného cíle
-
VĚKOVĚ SMÍŠENÉ SKUPINY
-
snažit se o integraci ve všech třídách – tím docílit zlepšení životních podmínek dětí i učitelek
-
dovybavovat třídy hračkami a didaktickými pomůckami pro všechny skupiny dětí
-
RYTMICKÝ ŘÁD ŽIVOTA A DNE
-
stanovit smysluplná a dětem srozumitelná pravidla
-
každodenní ranní vítání s dětmi
-
dbát na klidné a plynulé přechody do tříd
-
dodržovat dostatečnou délku pobytu dětí venku
-
TĚLESNÁ POHODA A VOLNÝ POHYB
-
vést rodiče k úměrnému oblékání dětí
-
dbát na bezpečnost dětí
-
ZDRAVÁ VÝŽIVA
-
udržovat zvýšený příjem čerstvého ovoce a zeleniny a nabízet širokou nabídku nápojů
-
děti samy volí množství jídla
-
SPONTÁNNÍ HRA
-
volný přístup k hračkám (musí být v jejich dosahu a dohledu)
-
dát dostatek času na dokončení hry, k pokračování ve hře, dbát na uchování výtvorů ze hry, neuklízet bez souhlasu dětí
-
nevstupovat dítěti do hry, s dostatečným předstihem upozornit dítě, že bude potřeba hru ukončit, nebo přerušit
-
PODNĚTNÉ VĚCNÉ PROSTŘEDÍ
-
obohatit instrumentář o Orffovy rytmické a melodické nástroje
-
průběžně zútulňovat prostředí třídy
-
hlídat přetápění místnosti
-
nepřijímat zjevně nemocné děti
-
BEZPEČNÉ SOCIÁLNÍ PROSTŘEDÍ
-
nekompromisně přistupovat k případným projevům nevyzrálého chování mezi dospělými
-
neslibujeme odměnu za správné chování
-
vyvarujeme se všeobecných pochval a snažíme se užívat formativního hodnocení
-
PARTICIPATIVNÍ A TÝMOVÉ ŘEŠENÍ
-
zaměřit se na dodržování zásad vyzrálé komunikace a upozorňovat na případné nedostatky v této oblasti
-
podporovat zaměstnance ve všech aktivitách spojených s rozvojem školy
-
vedení školy bude hledat a prosazovat nová řešení nastolených problémů
-
PARTNERSKÉ VZTAHY S RODIČI
-
třídní schůzky v jednotlivých třídách
-
nabízet rodičům zapůjčení odborné literatury a kontakty na odborníky
-
využívat vstřícných nabídek rodičů na pomoc
-
písemně oceňovat pomoc rodičů v šatnách
-
SPOLUPRÁCE MŠ A ZŠ
-
seznamovat se s programy ZŠ v okolí
-
zúčastnit se akcí dětí ze ZŠ
-
poskytnout ZŠ informace o naší MŠ
-
ZAČLENĚNÍ DO ŽIVOTA OBCE
-
prezentovat naší MŠ akcemi v obci, budovat nové tradice