Školka čte dětem 

Předčítání má pro emocionální vývoj dítěte a formování jeho komunikačních schopností a návyku číst si v dospělosti obrovský význam. Pravidelné předčítání učí dítě jazyku a myšlení, rozvíjí jeho paměť a obrazotvornost, obohacuje ho o vědomosti a vzorce morálního chování, posiluje jeho sebevědomí. Právě proto je společné čtení vítanou formou moudrého kontaktu s dítětem a vynikající výchovnou metodou.
Když dítěti pravidelně čteme, rozvíjíme tak jeho znalosti, představivost, rozšiřujeme slovní zásobu, vybavíme ho i emočním nábojem, který mu dává nezaměnitelná, silná vazba s rodičem. Dáváme mu také pocit bezpečí a rituál, který je pevným záchytným bodem. Hlasité předčítání v přátelské atmosféře je spolehlivý a účinný způsob, jak se může čtení stát pro dítě stejně přitažlivé, či dokonce přitažlivější, než televize a počítačové hry. Pravidelné čtení pohádek velmi usnadní dětem přechod ze školky do první třídy. Budou mít kladný vztah ke slovům a textům. 
Dětem ve školce čteme pohádkové příběhy každý den, minimálně při poledním odpočinku. V každé třídě mají děti k dispozici mnoho knih, které si mohou během dne prohlížet. Využívají při tom svou fantazii a podle obrázků si vytváří vlastní příběhy. Rodiče mohou sledovat na nástěnce v šatně, kterou knihu právě čteme.

Co přináší pravidelné čtení dětem:
    • uspokojuje nejdůležitější emoční potřeby dítěte
    • podporuje psychický rozvoj dítěte a posiluje jeho sebevědomí
    • rozvíjí jazyk, slovní zásobu, dává svobodu ve vyjadřování
    • formuje návyky pro čtení a psaní
    • učí samostatnému myšlení – logickému a kritickému
    • rozvíjí představivost, zlepšuje soustředění a trénuje paměť
    • přináší všeobecné znalosti, ulehčuje učení a pomáhá dosáhnout úspěchů ve škole
    • učí děti hodnotám (rozlišování dobra od zla)
    • rozvíjí smysl pro humor a je výbornou zábavou
    • je prevencí patologických jevů
    • podporuje získávání vědomostí po celý další život