VŠECHNY NOVINKY Z MATEŘSKÝCH ŠKOL A JEJICH TŘÍD
Pro zobrazení novinek, aktualit a reportů konkrétní třídy zvolte třídu ze seznamu
Vážení rodiče,
V první řadě Vám všem přeji šťastný nový rok. Hodně zdraví, protože ho všichni potřebujeme.
Letošní rok všechny děti, ale i nás, trápí velká nemocnost. Pevně věřím, že až projdeme touto podivnou zimou, proděláme to, co prodělat musíme, imunita se nám vrátí a bude lépe.
Naše školka hledá stále něco nového a tak chystá několik novinek. Ráda bych Vás s nimi seznámila. V dostatečném předstihu .
Ta první se týká toho, že při letošním Zápisu do MŠ / na školní rok 2023 - 24 / můžete přijít, tak jak je zvykem, i s dvouletými dětmi. Novinkou bude, že pokud děti skutečně dovrší 2 let věku , mohou do školky nastoupit hned na začátku školního roku. Nebo v průběhu školního roku, kdy jim budou 2 roky. Máme vytvořeny podmínky pro přijetí takto malých dětí. Nebudu podrobně psát, že jsou legislativní, materiální, technické ad. To je naše starost. A moje práce. Pokud bude malých dětí víc, můžeme otevřít třídu. Třídu pro děti od 2 do 3 let. Ta má svoje specifika, ale nic nám nebrání, zapojit i takto malé děti do předškolního vzdělávání. I u takto malých dětí je platba za MŠ stejná, jako u starších – 1.000,- stravné a 300,- Kč školkovné za měsíc.
Pokud by byl požadavek na umístění dvouletých dětí menší, můžeme je vřadit klasicky do třídy mezi děti starší, maximálně 3 leté. To vše bude záležet na Vašem zájmu umístit svoje děti do školky.
Jejich přijetí bude mít svoje podmínky, ty si ale sdělíme u zápisu.
Myslím, že je to pro hodně rodičů dobrá zpráva, maminky se mohou vracet v klidu a postupně po mateřské do zaměstnání, nebo mohou využívat zkrácený pobyt dítěte ve školce jen některé dny.
Zápis proběhne klasicky, začátkem května, sledujte tedy naše stránky.
Ruku v ruce s přijímáním mladších dětí jde i vytvoření Dětské skupiny při naší mateřské škole.
Dětská skupina je formální název a vymezení pro specifickou formu péče o děti ve věku od 6 měsíců , v našem případě od 1 roku, do zahájení povinné školní docházky. Rozsahem pokrývá jak období jeslí, tak mateřské školy. Je hybridním instrumentem sociální a vzdělávací politiky.
Naše MŠ by se tak stala flexibilní školou , která nabízí ucelenou oblast péče o děti v raném a předškolním věku.
V tuto chvíli už má i pracovní název – Cesta do školky.
Umožní vám, rodičům, rozhodnout se, zda chcete svoje děti mít a vzdělávat je po celou dobu tohoto období v této skupině, či zda využijete možnost plynulého přechodu dětí do školky. Věk, přechodu dítěte do MŠ – to bych nechala na posouzení rodičům a pedagogům , vždy bychom měli zohlednit dítě jako jedince. Přecházet může jedno dítě, ale i skupina, pro děti bude přechod do MŠ spontánní a bezproblémový, protože Dětská skupina bude po celou dobu součástí MŠ. Děti se seznámí s prostředím, adaptace na nové prostředí – např. třídy nebo dospělé , nebude pro děti již tolik zátěžová.
Tolik nástin toho, kam školka v Jílovém směřuje.
Shrnu svoje plány a směřování školky v Jílovém:
Od září 2023 mohou do MŠ, při splnění podmínek, nastoupit i děti dvouleté. Rodiče , nezapomeňte se dostavit řádně k Zápisu .
Vytvoření Dětské skupiny je ve fázi příprav, vznikne nejpozději od září 2024.
Vaše dotazy ráda zodpovím, pište, volejte.
Těším se na Vás a Vaše děti u Zápisu.
Helena Říhová, ředitelka školy
Do mrazáku jsme si dali do tvořítka vodu a zajímalo nás, jestli se promění v led. Když se tak stalo, tak jsme si s ním trošičku hráli - nejprve jsme určili jeho tvar a barvu a pak i další jeho vlastnosti (studený, hladký). Drželi jsme ho v rukách, hladili si s ním tvář či špičku nosu, zjišťovali jsme, zda je nám to příjemné a nakonec se nám led opět proměnil ve vodu.
V týdenním bloku " A co je bílé?" jsme si vyzkoušeli pokusy s touto studenou bílou hmotou. Sníh jsme udusali do průhledného válce, označili si čas a míru sněhu. Tipovali jsme, za jak dlouho se rozpustí a zda vody bude méně či více než bylo původně sněhu. Sníh jsme také obarvili namodro a čekali, zda i voda bude následně modrá. Také jsme postavili malého sněhuláka, kterého jsme dali do mrazáku a po vyndání sledovali, která koule se rozpustí jako první a jestli je sníh skutečně tak čistý, jak na první pohled vypadá.
V minulém týdnu jsme na nástěnku vyráběli sněhuláky. Nejprve jsme technikou tupování alobalem vytvořily přes šablonu obrys sněhuláka. Následně si děti samy dokreslily detaily fixem a dolepily sněhové vločky.
Minulý týden jsme se s Kostičkami vydali na dalekou cestu do zamrzlých krajin až na Severní a Jižní pól. Vyzkoušeli jsme si jít polární cestou, jako tučňáci, lední medvídci, nebo jsme váleli sudy jako lachtánci. Nůžkami jsme vystříhali vymalovaného tučňáka a vyrobili mu ledové kry na hraní. Také jsme se stali architekty při stavě iglú z kostek a sněhuláka z opravdového sněhu.
Společně jedeme linkovým autobusem do Děčína na výstavu ptáčků, které můžeme běžně vidět třeba na krmítku. V muzeu v Děčíně jsme se s panem Tomášem přivítali písničkou, Vrabec a sýkorka, u expozice ptactva Děčínska. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavých informací o ptáčcích, kteří u nás žijí, o jejich ochraně, místech, kde žijí, čím se živí, ale hlavně jsme si je mohli prohlédnout zblízka. Některé ptáčky jsme poznali a správně pojmenovali. V přednáškové místnosti jsme se dozvěděli, jak se správně o ptáčky v zimě starat a co dobrého jim do krmítek dávat i nedávat. Ukázali si ptačí budku, pověděli si, k čemu slouží a zaposlouchali se do zpěvu některých druhů ptáků. Nechybělo ani spoustu knížek s obrázky známých i neznámých ptáčků, které jsme si mohli prohlédnout. Na památku jsme dostali omalovánky, pracovní listy a velký plakát s obrázky nejznámějších druhů ptactva, které u nás můžeme vidět. Ve školce jsme se ještě společně zaposlouchali do zvuků ptačích zpěvů.
Více fotek naleznete ve fotogalerii třídy Motýlků.
Přikrmování ptáčků na krmítkách je velmi oblíbenou dětskou aktivitou. Převážně v období, kdy ptáčci mají nedostatek potravy nebo ji potřebují víc, můžeme krmením pomoct běžným druhům ptáčků i my děti. Proto jsme se rozhodli, že vyrobíme lojové kouličky, hvězdičky, srdíčka, košíčky i ruličky, které jsme pověsili nejen na školní zahradě, ale i v přilehlém okolí. Odměnou je možnost pozorovat jedinečné divadlo, ve kterém se nám zblízka předvedou nejen běžní obyvatelé přilehlého parku či zahrady, ale i skrytě žijící druhy.
V tomto projektovém týdnu jsme si povídali o severním a jižním pólu. Ukázali jsme si, která zvířata žijí na jižním pólu a která na severním. A dokonce jsme si ve třídě postavili vlastní iglů, ve kterém jsme si mohli hrát na eskymáky.
Také jsme plnili zimní úkoly na interaktivní tabuli.