Mateřská škola podporující zdraví
CO CHCEME:
- přispět ke zdravému životnímu stylu dítěte
- dosáhnout harmonického rozvoje pohybových dovedností dětí
- dodržovat správnou životosprávu
- vytvořit co nejpodnětnější prostředí
- klást důraz na individualitu dítěte, jeho prožívání, možnosti a potřeby, sebedůvěru, sebejistotu
ZÁSADY PODPORY ZDRAVÍ:
1/ UČITELKA PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ
- oživovat komunikační dovednosti vzájemnou interakcí
- vzájemná hospitace pedagogických pracovníků
- uvědomovat si, že učitelka ovlivňuje okolí nejen vzděláváním, ale svou osobností celkově
- přizpůsobovat výchovně vzdělávací proces aktuální situaci, netrvat za každou cenu na dosažení vytyčeného cíle
2/ VĚKOVĚ SMÍŠENÉ SKUPINY
- snažit se o integraci ve všech třídách- tím docílit zlepšení životních podmínek dětí i učitelek
- dovybavovat třídy hračkami a didaktickými pomůckami pro všechny skupiny dětí
3/ RYTMICKÝ ŘÁD ŽIVOTA A DNE
- stanovit smysluplná a dětem srozumitelná pravidla
- zintenzivnit ranní přivítání s každým dítětem
- dbát na klidné a plynulé přechody do tříd
- dodržovat dostatečnou délku pobytu dětí venku
4/ TĚLESNÁ POHODA A VOLNÝ POHYB
- vést rodiče k úměrnému oblékání dětí
- neustále zvyšovat bezpečnost dětí
5/ ZDRAVÁ VÝŽIVA
- zorganizovat ochutnávku zdravé výživy a zařazovat nové potraviny
- udržovat zvýšený příjem čerstvého ovoce a zeleniny a nabízet širokou nabídku nápojů
- děti samy volí množství jídla
6/ SPONTÁNNÍ HRA
- volný přístup k hračkám (musí být v jejich dosahu a dohledu)
- dát dost času na dokončení hry, k pokračování ve hře, dbát na uchování výtvorů ze hry, neuklízet bez souhlasu dětí
- nevstupovat dítěti do hry, s dostatečným předstihem upozornit dítě, že bude potřeba hru ukončit, nebo přerušit
7/ PODNĚTNÉ VĚCNÉ PROSTŘEDÍ
- obohatit instrumentář o Orffovy rytmické a melodické nástroje
- průběžně zútulňovat prostředí třídy
- hlídat přetápění místnosti
- nepřijímat zjevně nemocné děti
8/ BEZPEČNÉ SOCIÁLNÍ PROSTŘEDÍ
- nekompromisně přistupovat k případným projevům nevyzrálého chování mezi dospělými (ironizování, podsouvání skryté manipulace, hodnocení)
- neslibujeme odměnu za správné chování
- vyvarujeme se všeobecných pochval
9/ PARTICIPATIVNÍ A TÝMOVÉ ŘEŠENÍ
- zaměřit se na dodržování zásad vyzrálé komunikace a upozorňovat na případné nedostatky v této oblasti
- podporovat zaměstnance ve všech aktivitách spojených s rozvojem školy
- vedení školy bude hledat a prosazovat nová řešení nastolených problémů
10/ PARTNERSKÉ VZTAHY S RODIČI
- třídní schůzky v jednotlivých třídách
- nabízet rodičům zapůjčení odborné literatury a kontakty na odborníky
- využívat vstřícných nabídek rodičů na pomoc
- písemně oceňovat pomoc rodičů v šatnách
11/ SPOLUPRÁCE MŠ A ZŠ
- seznamovat se s programy ZŠ v okolí
- zúčastnit se akcí dětí ze ZŠ
- zpracovat elektronickou prezentaci MŠ
- poskytnout ZŠ informace o naší MŠ
12/ ZAČLENĚNÍ DO ŽIVOTA OBCE
- prezentovat naší MŠ akcemi v obci, budovat nové tradice
- nabídka neformální návštěvy s možností zapojení se do výchovně vzdělávacího procesu
- zpracovat prezentaci MŠ v elektronické podobě